lördag 23 februari 2013

veckomatsedel

Jag vill ha någon form av matsedel. En bas så jag slipper fundera på vad vi ska äta. Min tanke är att matsedeln ska innehålla olika kategorier av mat olika dagar men att jag ska ha några olika rätter jag varierar mellan olika veckor. Får se om det blir så men börjar med den tanken i alla fall...

måndag
1. pannkakor
2. pannkaksrulle

tisdag
1. kräftsoppa
2. cowboysoppa

onsdag
1. hamburgare
2. qesadillas med ost och skinka  

torsdag
caesarsallad

fredag
1. kebabpizza
2. pizza calzone
     
dessert:
brylé med Dumle
fruktsallad med vaniljglass

lördag
lunch
1. fiskgratäng
2. fiskgratäng med lax  

kväll
1. kycklingwok
2. tacos
3. cevap cici
          
söndag
lunch
1. stek
2. lasagne
    
 kväll 
1. varma mackor
2. räkpaj med chili    
3. broccolipaj med ädelost    



Inga kommentarer: